UKLJUČENO U CIJENU |
|
1. dan: MARTINOVO SELO
Polazak u jutarnjim satima. Vožnja prema Martinovom selu te posjet Gašparovom mlinu. Gašparov mlin jedan je od posljednjih mlinova u Primorsko-goranskoj županiji, a sagrađen je daleke 1650. godine. Današnji izgled dobio je 1929., a nakon rekonstrukcije ponovno je pokrenut 16. lipnja 1992. godine. Nekada je tu bilo 27 mlinova, a danas je u funkciji samo Gašparov mlin, star 360 godina. Ispod teškog kamenog kola mlinar pšenicu i kukuruz strpljivo pretvara u brašno.
LEGENDA O SELU
U knjigama uspomena “Teka za pohvaliti, ali i za ošpotat” nećete pronaći niti jedno “špotanje”. Pohvale su ispisane na raznim jezicima – bilo je tu posjetitelja iz Argentine, Libije, Njemačke, Engleske, Amerike, a Bruno govori da je njegovo brašno putovalo čak i na Novi Zeland. Martinovo je Selo, prema legendi, podigao Martin Juretić koji se ovamo prije više od 350 godina doselio iz Dalmacije. Martin je radio na pilani u Lukežima te je nakon toga sagradio mlin uz Rječinu. Potom je, zajedno sa svojih devet sinova, podigao i cijelo naselje koje je nazvano po njemu.
Nakon razgleda mlina, kovačije i Zavičajnog muzeja koji sadrži eksponate vezane za svakodnevni život i rad stanovništva Grobnišćine put nastavljamo prema aerodromu Grobnik. Aerodrom se jedno vrijeme zvao “Sušak” te je bio međunarodni aerodrom tadašnjeg grada Sušaka o čemu još uvijek svjedoče oznake na sredini polja, djelomično zarasle u travu. U drugoj polovici 20. stoljeća aerodrom preuzima vojska te na Grobničkom polju gradi asfaltnu uzletno-sletnu stazu. Prvi su područje počeli koristiti zrakoplovni jedriličari koji su sa svojim aktivnostima započeli na polju Lič. Paralelno se razvija letenje motornim zrakoplovima te se izvode i prvi padobranski skokovi.
Ovaj je aerodrom jedno od svega nekoliko mjesta u Hrvatskoj gdje je moguće susresti sve grane zrakoplovstva.
Po završetku razgleda, krećemo prema farmi za terapijsko jahanje konja ‘Pegaz’. Slijedi odmor i razne aktivnosti Predviđeni povratak u poslijepodnevnim satima.